ČETIRI KORAKA DO UŠTEDE NOVCA IZBOROM OPTIMALNE POSTPEJD TARIFE

Analizirajte svoju potrošnju i preispitajte svoje potrebe

Kao što je u prethodnim tekstovima rečeno, od presudnog značaja za izbor optimalne tarife jeste realno sagledavanje trenutnih navika i potreba korisnika izraženih u minutima odlaznog saobraćaja ka različitim mrežama, količini Mb na raspolaganju za korišćenje mobilnog interneta i broju SMS poruka. Naravno, sve podatke je potrebno predstaviti na mesečnom nivou. Dobro urađena analiza je ključni preduslov za pravilan izbor tarife. Detaljnije u tekstu U lisitngu je odgovor.

Detaljno se informišite o postpejd tarifama iz ponude operatora pre odlaska u poslovnicu

Nakon što ste kroz konkretne pokazatelje izračunali svoje mesečne potrebe, razmotrite ponude svih operatora, s posebnim akcentom na one tarife koje bi vama odgovarale. Ovako ćete doći do npr. 6 tarifa (3 operatora x 2 tarife najbliže vašim potrebama) među kojima se krije ona koja je najbolja za vas i čiji izbor će vam omogućiti da mesečno štedite svoj novac. Ovde je, naravno, nerealno očekivati da se svi posmatrani parametri (minuti odlaznog saobraćaja, broj odlaznih SMS poruka i količina potrošenih Mb), koji su vaša mesečna potreba ili navika, nađu između vrednosti ponuđenih u konkretnim tarifama u ponudama mobilnih operatora. Upravo zbog toga potrebno je odrediti prioritete važnosti, koji svakako mogu biti različiti od korisnika do korisnika.

Obratite pažnju na popuste na pretplatu u slučaju da ne kupujete i mobilni telefon uz tarifu

Operatori su spremni da ponude značajne popuste na mesečnu pretplatu korisnicima koji se odluče da ne kupe mobilni telefon prilikom kupovine određene tarife. Do skoro je taj popust iznosio 50% kod pojedinih operatora, dok su u poslednje vreme aktuelni popusti do 50% (naravno, i ovde je primenjena logika što veća tarifa – veći popust). Naša preporuka jeste svakako da ozbiljno razmotrite ovu mogućnost.

Pitajte za savet nekog iz svog okruženja ukoliko mislite da niste dovoljno upućeni u sve

Pre nego što donesete konačnu odluku, pitajte za savet nekoga iz svog okruženja ko se posebno interesuje za mobilnu telefoniju. Prodavci u poslovnicama mogu biti motivisani različitim razlozima da vas posavetuju da odaberete tarifu koja je realno veća, a samim tim i skuplja nego ona koja je vama zapravo potrebna. To vas može dovesti u situaciju da npr. dve godine (vreme trajanja ugovorne obaveze) plaćate uslugu koja vam nije potrebna.

Pre nego što donesete konačnu odluku, važno je da imate na umu da je saobraćaj koji ostvarite van onog koji je uključen u mesečnu cenu paketa poprilično skup i da vam svakako nije saveznik u nameri da uštedite novac.