SVE NA GOTOVO ODMAH ILI IPAK NE?

Turisti koji pored sunčanja i kupanja imaju želju da obiđu i bliže upoznaju zemlju u koju su stigli obično dožive zamku samog hotela, koji ima dogovor sa određenim lokalnim organizatorom izleta. Druga varijanta, ali ne i manje verovatna, jeste ta da hotel ima isključivo svoj prevoz i vodiča (bez posrednika) do željenih lokaliteta, koje će vam nesebično naplatiti duplo više jer se uzdaju u vaše putničko i hedonističko prepuštanje momentu odmora. Gledajući sa jedne strane, to je odlično jer dobijate sve na gotovo kako ste stigli na odmor, ali ponekad to nisu zanemarljive razlike i kad se cifre stave na papir, vrlo malo hedonizma ispliva na površinu.

Lično sam doživela na jednom od svojih putovanja da su okolnosti bile takve da je vodič hotela nekoliko dana zaredom spuštao cenu izleta, na šta nije dobio odziv jer je lokalna (vanhotelska) agencija još uvek imala neuporedivo bolju ponudu. Rezultat – za isti novac se obišlo mnogo više lokacija i jedan izlet je imao željenu reprizu.

Druge opcije nikad nije problem naći. Obično su sve bitne agencije na glavnoj i najprometnijoj turistikoj tački jer ste i vi njihova logika.

Podrazumeva se da izuzeci uvek postoje, kao npr. u slučaju daleke, egzotične destinacije gde ste nasred ostrva koje je kao preslikano iz putopisnog časopisa i gde vam je jedina opcija organizovanja tura preko onih koji su vam naplatili smeštaj, ali na svu sreću (ili nesreću) te situacije su retke.

Ovo jednako važi i za turiste koji su na letovanje krenuli sa agencijom, kao i za one van njenog okrilja, njihovih vodiča i unapred spremnih obilazaka koje imaju u ponudi. Uvek pogledajte izvan onog što ide na prvu loptu. Postoji velika šansa da nećete pogrešiti.

Naravno, uvek mozete da budete kao autorka ovog teksta koja kreće sa markerima i već označenom mapom u zubima, ali i ne morate biti toliko radikalni.