DA LI NAM GENERALNI ZASTUPNICI NAPLAĆUJU PREVIŠE ZA PREMALO RADA?

Redovno održavanje automobila kako bi bio u besprekornom stanju svakako preporučujemo, jer je zaista neophodno ako želimo da nas naš automobil dobro i dugo služi. Pojedini delovi se troše više i brže od drugih i zahtevaju redovnu zamenu ili servisiranje, kao što su ulje, filteri, kočione pločice, kaiševi, gume itd. Ovakve servise radimo kad pređemo određeni broj kilometara ili u određenom vremenskom intervalu, i to po pravilu u servisu. Male servise i jednostavne popravke radite često, a preporučujemo da pre nego što odlučite da odete kod generalnih zastupnika i specijalizovanih servisa, obavezno prvo uporedite cene s onima u klasičnim servisima, koji vam svakako mogu pružiti uslugu istog kvaliteta, bar kada su u pitanju ovakve intervencije. Pošto smo lično u nekoliko navrata bili zgranuti cenama u ovlašćenim servisima, koje su bile nerealno visoke, nekad i četiri puta skuplje od onih u klasičnim servisima, odlučili smo da napravimo malo poređenje. Takođe smo saznali da u velikim ovlašćenim servisima često ucenjuju mušterije dodatnim uslugama koje oni smatraju obaveznim, pa vas tako obična zamena svećica može koštati i do 9000 dinara jer serviser uključuje i obaveznu kompletnu proveru auta, dijagnostiku, pa čak i proveru trapa! Naravno, na ovaj iznos morate dodati i cenu samih svećica, koje su kod njih duplo skuplje nego u običnoj radnji. U jednom servisu uslovljavaju promenu ulja i uljnog filtera promenom svih filtera na automobilu, pa ta usluga košta 3500 dinara, plus ulje i delovi. Ovo, naravno, nije slučaj u svim ovlašćenim servisima, ali da je u skoro svakom skuplje nego u klasičnim, pokazuju i rezultati našeg malog istraživanja, koje ćemo objaviti u sledećem tekstu. Da ne bismo generalizovali, moramo naglasiti da su kod kompleksnih kvarova i većih havarija ovlašćeni servisi ipak najčešće najbolja adresa koju treba posetiti zbog znanja, specijalnih alata, originalnih dijagnostičkih uređaja i programa, kao i nivoa obučenosti radnika.