OVLAŠĆENI SERVISI VS KLASIČNI SERVISI ZA AUTOMOBILE

Kao što smo najavili u prethodnom tekstu, ( Da li nam generalni zastupnici i ovlašćeni servisi naplaćuju previše za premalo rada?) sproveli smo malo istraživanje i uporedili cene usluga u klasičnim i ovlašćenim auto-servisima kad su u pitanju male servisne intervencije o kojima smo pisali. Naime, kako bismo proverili ove razlike, odlučili smo se za dve veoma jednostavne servisne intervencije koje nisu ni tehnički ni vremenski zahtevne, te smatramo da mogu i u klasičnim servisima biti urađene podjednako kvalitetno kao i u velikim ovlašćenim auto-servisima. Odabrali smo promenu ulja i filtera ulja kao nešto što se najčešće radi i promenu svećica kao intervenciju koja se ne radi tako često, ali spada u domen redovnog održavanja. Da bismo pojednostavili, upit se odnosio samo na cenu rada, bez materijala i delova. Informacije smo tražili za modele automobila koji su česti na našim putevima, i to po jedan italijanski, nemački, francuski, japanski i korejski brend. Naš kontakt-centar je telefonskim upitom u deset različitih servisa, od kojih su šest ovlašćeni i četiri klasična, prikupio informacije koje se nalaze u uporednoj tabeli:
Usluga zamena ulja, filtera ulja i svećica. Samo zamena, bez delova. Ovlašćeni servisi i generalni zastupnici Klasičan servis cena
1 Punto 1.2 classic 8v 60ks 2010 god 1440 din od 1250 do 2500 din
2 BMW   318i 136ks 1800cm3 2006 god od 4000 do 8500 din od 1800 do 3000 din
3 Renault Clio 1.2 16V 75ks 2009 god 3000 din od 1400 do 2500 din
4 Nissan Qashqai 1.2 116ks 2014 god 6500 din od 1800 do 5500 din
5 KIA ceed 1.4 LX 105ks 2012 god 4725 din od 1700 do 2500 din
Cene su dobijene telefonskim upitom dana 29.9.2015                            
Nismo navodili imena servisa u kojima smo dobili ove informacije jer nam nije cilj da nekoga deklarišemo kao dobru ili lošu opciju, već da vam ukažemo na to da imate izbor i da za istu uslugu možete platiti i duplo manje ako se samo detaljnije raspitate. Nažalost, svi koji voze automobile koji su u garantnom roku za sve servisne intervencije moraju se obratiti ovlašćenom servisu jer u suprotnom gube garanciju.